lördag 9 april 2011

ÄNTLIGEN dag 65..



Klockan 3 på morgonen, vaknade jag, tempade Chanel som hade 36,4 och tyckte att de skulle ut och kissa allihopa. Därefter fick de andra hundarna gå in till min son och sova med honom.


När jag kom in till mitt sovrum, så ser jag att vattnet har gått i min säng på mattan och på täcket, där Chanel ligger.....


Chanel med sin förstfödde en gosse...



  1. 3,30 kom första rödtoppen en hane på en vikt av 201g , Chanel hade ont och skrek rakt ut några gågner sen kom mera vatten och valpen ganska snabbt därefter.

  2. 3,53 kom en rödluva på 198g. Hon hade rumpan först..jag fick hjälpa till att få ut huvudet..

  3. 04,23 en rödtopp på 289g, det gjorde ont tyckte Chanel, han var ju något större än de två tidigare valpar.

  4. 04,44 en liten rödluva på 239g, som var så livskraftig och skrek, så när jag skulle väga den att Chanel kom störtande ut för att titta.

  5. 5,00 kom siste valpen en rödtopp på 212g. Hon stog upp ochvalpade denna lille kille.

Chanel var en jätte duktig förstföderska lugn hela tiden och hon pysslar så fint om sina små nu..Så skönt för lilla gumman nu att det är över, hon mådde verkligen inte bra i går, hade jätte ont..


Nu får vi se hur dessa små rödtoppar och rödluvor blir frammåt i form,färg och sätt..

Namnen på de små är:

  • My Darling Claire=min älskling

  • Mon Chérie Clara=mitt hjärtegryn

  • My Sweet Heart Colin=min älskling

  • Mon Coeur Curt=mitt hjärta


  • Mon Amour Colbert=min älskling

Vem som heter vad är inte bestämt, men detta ska de heta!


Så spännande så.. I eftermiddag kommer Kära mor hit och vi ska ta de första enskilda bilderna i Veckobilder och väga dem igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar